تازه های اطلاعات

مشاهده تفاوت سیستم عامل های گوشی هوشمند

تفاوت سیستم عامل ها

مشاهده تفاوت سیستم عامل های گوشی هوشمند

مقدمه:

سیستم عامل تلفن همراه، نرم افزاری است که به دستگاه های تلفن همراه مانند تلفن ها، رایانه های لوحی و سایر دستگاه های هوشمند، امکان اجرای برنامه ها را می دهد. اکثر فعالیت سیستم عامل های هوشمند تنها روی سخت افزارهای مخصوصی انجام می شود. به عنوان مثال، یک iPhone با iOS و Google Pixel با Android اجرا می شود. لذا در این زمینه بهتر است برای بررسی تفاوت سیستم عامل ها با یکدیگر، با متخصصین مرتبط در این حوزه مشورت نمایید تا بتوانید بهتر و با آگاهی بیشتر تفاوت های این سیستم عامل ها را درک کنید.

بررسی و مقایسه سیستم عامل های گوشی هوشمند

به منظور بررسی تفاوت سیستم عامل های گوشی هوشمند، ابتدا باید با نام های آنها آشنا شوید تا بتوانید عملکرد هر یک را بررسی کنید. در زیر نام تعدادی از سیستم عامل های هوشمند آورده شده است که به شرح زیر است:

Android (Google)

iOS (اپل)

سامسونگ

سیستم عامل ویندوز (مایکروسافت)

سیستم عامل سیمبین (نوکیا)

تایزن (سامسونگ)

اکثر تلفن های هوشمند سامسونگ مانند، دستگاه های مارک دار گلکسی در واقع با سیستم عامل اندروید کار می کنند. بادا در سال 2013 متوقف شد، زمانی که توسعه دهندگان سامسونگ آن را با پروژه تایزن ادغام کردند. تایزن با تلفن های سامسونگ، ساعت های هوشمند، دوربین ها و سایر دستگاه های هوشمند مانند یخچال و فریزر کار می کند.

دو سیستم عامل بزرگ تلفن همراه هوشمند، اندروید و iOS هستند که در مجموع 98.7 درصد از سهم بازار در ایالات متحده را در اختیار دارند. اندروید دارای یک پایگاه کاربری کمی بزرگتر است که دلیل اصلی  دسترسی به آن در دستگاه های تولیدکنندگان مختلف از جمله HTC ، LG ، Motorola ، Samsung و غیره است. از طرف دیگر ، iOS فقط روی محصولات اپل اجرا می شود.

  • Android در مقابل iOS

اندروید اولین بار در سال 2008 ارائه شد. معروف به “Astro”  است، آخرین به روزرسانی Pie یا همان Android 9.0 در سال 2018 منتشر شد.

iOS 1.0 با نام داخلی “Alpine” اولین بار در سال 2011 با اولین آیفون ارائه شد. اپل از نام رمزهای عمومی برای iOS مانند macOS استفاده نمی کند، اما نگران نباشید که آنها هنوز در این شرکت وجود دارند. آخرین به روزرسانی iOS 12 یا همان “Peace” در سال 2018 منتشر شد.

  • بهترین سیستم عامل های هوشمند

امروزه به دلیل تنوع زیاد در سیستم عامل های هوشمند، تفاوت عملکردی سیستم عامل ها نسبت به یکدیگر بیشتر شده است. سیستم عامل های مختلف تلفن همراه دارای نقاط قوت مختلفی هستند، بنابراین شما باید بفهمید که کدامیک بیشتر از همه برای شما مهم است. به عنوان یک کاربر، اگر به دنبال گزینه های پیشرفته سفارشی سازی هستید، Android می تواند راهی برای پیشبرد شما باشد. اگر شما دارای Mac ، iPad یا Apple Watch هستید، یا هر سه مورد را دارا می باشید، iOS برای سازگاری بین دستگاه ها عالی است. تا آنجا که دسترسی به برنامه وجود دارد، سیستم عامل ها به ترتیب با 2.6 میلیون و 2.2 میلیون برنامه در فروشگاه Google Play و Apple App Store مشابه هستند. با این حال، توسعه برنامه برای بیش از یک سیستم عامل می تواند مشکل ایجاد کند ، زیرا به طور معمول به چندین ساخت نیاز دارد.

  • برنامه های iOS

توسعه برنامه iOS به مجموعه خاصی از ابزارها برای کمک به برنامه نویسان در ساخت برنامه های کاربردی برای دستگاه های Apple مانند iPhone ، iPad و iPod touch نیاز دارد. با این حال، با به روزرسانی اخیراً اعلام شده در iOS 13 ، iPads دیگر در iOS اجرا نمی شوند. در عوض، یک iPadOS اختصاصی، مشابه watchOS و tvOS جداگانه وجود دارد. مهم است که به خاطر داشته باشید که توسعه دهندگان iOS باید در مورد مدل های مختلفی که در حال حاضر هنگام ساخت برنامه هایی با ویژگی های پیشرفته استفاده می شوند، فکر کنند.

  • برنامه های Android

ساخت برنامه برای توسعه برنامه های اندروید کمی متفاوت است، زیرا برنامه نویسان باید تفاوت های سخت افزاری را در نظر بگیرند. به طور کلی، توسعه نرم افزار هنگامی که با سخت افزار مخلوط شود و همسان شود، به طور فزاینده ای دشوار است.

نتیجه گیری:

در همین راستا لازم است برای درک بیشتر تفاوت سیستم عامل های گوشی هوشمند با متخصصین خبره در این زمینه مشورت کنید تا آگاهی و اطلاعات بیشتری را با شما در میان بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *