تازه های اطلاعات

همه چیز در مورد لوازم جانبی موبایل

همه چیز در مورد لوازم جانبی

از جمله مواردی که در خرید لوازم جانبی باید بدانیم چیست ؟

همه چیز در مورد لوازم جانبی موبایل

اینکه لوازم جانبی موبایل، تبلت یا لپ تاپ یکی از ضروری ترین نیازهای هرفردی که دارای یک گوشی هوشمند، تبلت و یا لپ تاپ را دارا می باشد، هست.

لوازم جانبی می تواند به شما کمک کند که کارایی لوازم الکترونیکی خود را بیشتر کنید، و از آنها به عنوان مکمل کننده گوشی تلفن می توان استفاده کرد.

همه چیز در مورد لوازم جانبی

همه چیز در مورد لوازم جانبی

عموما لوازم جانبی از خود گوشی تلفن همراه واجب تر و مهم تر می باشد و باید در نظر داشته باشیم که استفاده از لوازم جانبی که فیک هستند و اورجینال نیستند نه تنها نیاز شما را برآورده نخواهند کرد بلکه ممکن است آسیب های جبران نا پذیری را به موبایلتان وارد کنند.

قیمت لوازم جانبی اصلی نسبت به لوازم جانبی فیک برای مشتریان در واقع شاید بیشتر به نظر برسد، اما باید در نظر داشته باشیم که کیفیت و طول عمر لوازم جانبی اصل خیلی بیشتر از لوازم جانبی فیک و غیر اصل می باشد. و از طرفی دیگر سرعت و عملکرد آنها بهتر و بالاتر می باشد و اینکه لوازم جانبی اصل کیفیت و ماندگاری بالاتری دارند.

لوازم جانبی اصلی و ضروری برای موبایل کدامند؟

1- قاب گوشی :

همه چیز در مورد لوازم جانبی موبایل

اصلا چرا باید قاب گوشی بخریم ؟

شما می توانید برای گوش خود قاب تهیه بکنید یا نکنید این یک امر کاملا اختیاریست ، شاید هم معتقد باشید که گوشیتان با قاب زشت تر می شود، اما توصیه ما به شما این است که برای خریدن قاب گوش به هیچ عنوان صبر نکنید چون در این روها گوشی موبایل ارزشمند تر از طلاست، پس تا زمانی که آسیب جدی به آن وارد نشده است هرچه سریعتر قاب گوشی تهیه نمایید. ضرورت استفاده از قاب گوشی می تواند : جلو گیری از صدمات فیزیکی ، محافظت از اطلاعات و حفظ قیمت گوشی نیز باشد.

همه چیز در مورد لوازم جانبی موبایل

2- محافظ صفحه نمایش یا گلس :

محافظ صفحه ی نمایش موبایل یک وسیله ی جانبی است که نمایشگر را از آسیب هایی نظیر افتادن یا فشار و ضربه و غیره حفظ می کند.

هنگامی که تصمیم به خرید گوشی جدید می گیرید علاوه بر خود گوشی وسیله های جانبی نیز وجود دارند که به وسیله ی فروشنده به شما پیشنهاد می شوند و شما نیز مختار هستید تا از میان آنها انتخاب خود را کرده و خرید کنید یا اگر نخواهید هم هیچ زور و اجباری در کار نخواهد بود. یکی از این وسیله های جانبی که استفاده از آن به شدت ضروری به نظر می رسد محافظ صفحه نمایش گوشی است. این وسیله روی صفحه ی نمایش موبایل  قرار گرفته و بنا بر نوعی که دارد از صفحه ی نمایش گوشی در برابر ضربه، فشار و غیره محافظت میکند.

همه چیز در مورد لوازم جانبی موبایل

3- شارژر :

عموما گوشی ها و تبلت ها به وسیله ی شارژرهای دیواری عرضه می شوند، اما خوب است بدانید به طور کلی شارژرها در انواع مختلفی طراحی شده و به تولید می رسند و تنها منحصر به شارژر های دیواری نیستند.

پیش از این که بخواهید شارژری برای گوش یا تبلت خود خریداری کنید ابتدا نوع استفاده ی خود را از آن مشخص کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

برخی از شارژرها را برای بهره گیری در خانه یا محل کار طراحی می کنند در حالی که برخی دیگر برای استفاده ی انحصاری در ماشین مورد استفاده قرار می گیرد.

برخی شارژرها اصطلاحا فست شارژ هستند و در مدت زمان کمی می توانند دستگاه را فول شارژ کنند.

البته این تکنولوژی جدید بوده و تنها برای انواع محدودی از گوشی های هوشمند مورد استفاده است.

نوع دیگر تکنولوژی شارژرها استفاده از داک های مخصوص شارژ است.

به این صورت که این داک به کمک یک کابل به برق متصل می شود و دستگاه روی داک قرار گرفته و شارژ می شود.

همه چیز در مورد لوازم جانبی موبایل

4- کابل شارژر :

امروزه استفاده از دستگاه های دیجیتالی و هوشمند به شدت رایج شده و به همین دلیل هم وسیله های جانبی برای آنها طراحی شده است تا کار با آنها راحت تر شود. یکی از این وسیله های جانبی کابل موبایل و تبلت است که استفاده های بسیار زیادی دارد و یکی از کاربردی ترین وسیله های برای

تجهیزات الکترونیکی است. عموما این کابل ها به عنوان واسط یا مبدل مورد استفاده قرار می گیرند و برای متصل کردن تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی، لپ تاپ، سیستم های کامپیوتری، تبلت و سایر وسیله هایی از این دست از آن بهره گرفته می شود. این کابل ها با توجه به عملکردی که از آنها انتظار می رود دارای گونه های متنوعی هستند و می توانند برای انواع موبایل ها، کامپیوترها، فلش ها، هاردهای خارجی، هدفون ها و غیره به کار بروند.

همه چیز در مورد لوازم جانبی موبایل

5- پاور بانک :

پاوربانک ها یکی از انواع باتری های لیتیومی یونی بوده که پرتابل یا قابل حمل هستند و برای شارژ تلفن همراه استفاده می شوند.

زندگی ما در حال حاضر به نحوی با اینترنت و گوشی های هوشمند گره خورده است که جدایی از آن امکان پذیر نبوده و به نوعی حتی گاها ساده ترین و معمول ترین کارهای روزمره هم به وسیله ی این تکنولوژی و تجهیزات به انجام می رسد.

زندگی ما به حدی وابسته به این گوشی های هوشمند و برنامه های کاربردی آنها شده که عملا در نبود آنها کارهایمان لنگ می مانند. با توجه به این که این دستگاه ها پورتابل هستند در سیستم آنها از باتری استفاده می شود که در صورت تمام شدن ظرفیت باتری دستگاه خاموش می شود و می بایست با اتصال به برق دوباره باتری آن را شارژ کنیم.

همین ظرفیت محدود باتری های مورد استفاده در گوشی ها و در عین حال نیاز مبرم به آنها سبب شد تا افرادی که در حوزه ی تکنولوژی مشغول به کار هستند به فکر درست کردن دستگاهی افتادند که بتوان به کمک ان نیروی برق را ذخیره کرد و سپس آن را به گوشی تلفن همراه منتقل کرد و به این وسیله گوشی را شارژ کرد.

این دستگاه پاور بانک( شارژر همراه) نام دارد و کمک بزرگی به افرادی که کار آنها با گوشی است و در عین حال به برق دسترسی ندارند محسوب می شود.

6- هندزفری ، هدفون :

هدفون دستگاهی است که به کمک آن می توان به موسیقی و سایر موارد صوتی گوش فرا داد. این وسیله در ساختار خود میکروفونی ندارد و لذا نمی توان آن را یک وسیلهی ورودی محسوب کرد و به کمک آن صدا ضبط کرد یا به گفتگو پرداخت. پس هدفون یک وسیله ی الکترونیکی با ماهیت تماما خروجی است.محل قرار گیری هدفون ها بر روی گوش ها است نه داخل گوش. برای وصل کردن هدفون به منبع مورد نظر سه روش وجود دارد:

  1. استفاده از جک های دو و نیم و سه و نیم میلی متری
  2. درگاه یو اس بی
  3. اتصال وایرلس به کمک بلوتوث

در مقابل هدست ها هستند که یک دستگاه ورودی/ خروجی به حساب آمده و در ساختار خود یک میکروفون هم دارند. این وسیله ها دارای کاربردهای مختلفی هستند و برای نمونه در مرکزهای مخصوص پشتیبانی که لازمه ی آن تنها صحبت کردن با تلفن است بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. میکروفون در این وسیله متحرک و قابل تنظیم است و براساس نیاز هر فرد می تواند کوتاه و بلند شده و بچرخد تا در فاصله ی مناسبی از دهان برای صحبت کردن قرار بگیرد.

هندزفری اما یک نوع خاص از هدست محسوب می شود که بیشتر برای گوشی های همراه یا تجهیزات صوتی مورد استفاده قرار می گیرند. هندزفری گاها دارای یک خروجی و گاها دارای دو خروجی هستند که مستقیما داخل گوش قرار گرفته و به علت سبکی و راحتی استفاده از آنها بسیار رایج است. همچنین در ساختار آنها یک میکروفون هم برای پاسخگویی به تماس ها وجود دارد ولی قدرت بالایی نداشته و معمولی است.

همه چیز در مورد لوازم جانبی

7- مونو پاد: 

مونوپاد Monopod یک پایه دوربین یک پایه ، با وزن کم و بسیار کاربردی جهت عکس برداری با تلفن همراه و دوربین دیجیتالی است . مونوپاد برای عکس انداختن از زوایای غیر متعارف بسیار مناسب است . به خصوص برای انداختن عکس سلفی یا عکس از خود و عکس چند تایی بسیارپر کاربرد است .حتما تا حالا براتون پیش اومده در یک مجلس به علت شلوغی نتونسته باشید از اتفاقات عکس بندازید یا اینکه سوژه شما در جایی باشه که نشه از اون عکس بگیرید .

همه چیز در مورد لوازم جانبی

همه چیز در مورد لوازم جانبی

 

جهت خرید لوازم جانبی اصل و اورجینال کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *