تازه های اطلاعات

معرفی انواع صفحه های موبایل

انواع صفحه های موبایل

معرفی انواع صفحه های موبایل

انواع صفحه های نمایش موبایل کدامند؟

صفحات موبایل یکی از قسمت های بسیار مهم در هر گوشی هوشمند است به عبارتی هر گوشی هوشمند با کیفیت باید صفحه موبایل خوبی داشته باشد. جال در این قسمت قصد داریم اطلاعات کاملی در خصوص انواع صفحه های نمایش موبایل در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

در دنیای امروزی کیفیت صفحه نمایش گوشی  های هوشمند از جمله خصوصیاتی  می باشد که خریداران تلفن همراه  به آن توجه بسیار زیادی دارند. در حال حاضر انواع صفحه های  نمایش موبایل مختلفی در بازار وجود دارد. در کل صفحه های نمایش گوشی به دو دسته LCD  و  LED تقسیم می شوند. تا انتها مقاله همراه ما باشید تا بیشتر با این مدل ها آشنا شوید.

 

انواع صفحه های موبایل

LCD Liquid Crystal Display 

در واقع این مدل  از صفحات، نمایش دهنده نسل جدیدی هستند. این صفحه نمایش  جایگزین صفحه نمایش های مدل  CRT  شده است و سال های نسبتا طولانی است  که در لوازم خانگی از قبیل  تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر به نسل های دیگر صفحه نمایش ال سی دی اشاره کرده ایم:

انواع صفحه های موبایل

  • TFT : این صفحه نمایش  اولین نوع از صفحه نمایش های LCD  است که  با مدیریت دقیق پیکسل، میزان و وضوح و کیفیت تصاویر پخش شده در این صفحه نمایش را بسیار افزایش می دهد.
  • IPS:  آی پی اس هم نوعی از  صفحات نمایش LCD  است و به عبارتی دیگر باید بگوییم که نسخه پیشرفته و بالاتر TFT محسوب می شود .
  • Super LCD: این نوع صفحه نمایش به طور کلی بیشتر در گوشی های مدل htc به کار می رود و هر سال ارتقا می یابد .

 

انواع صفحه های موبایل

 صفحه نمایش های LED

این نوع صفحه های نمایش موبایل مدت زیادی است که عرضه به بازار شده است و همچنین نسبت به صفحه نمایش LCD  قیمت بالاتری دارد و خصوصیات این مدل صفحه نمایش کیفیت و روشنایی بهتر آن و مصرف کم باتری می باشد.  در زیر به نسل های دیگر این مدل صفحه نمایش اشاره کرده ایم:

  • OLED: این فناوری بهترین پیشرفت در صفحه نمایش از زمان عرضه صفحه نمایش LCD است  OLED ماده ایی ارگانیک است که از  یک نوع لایه مواد آلی بر  کربن ساخته شده و همیشه خاموش است و زمانی که جریان های برق از داخل پیکسل های  آن عبور کند  ، در این عمل از خودش نور منتشر می کند.
  • MicroLED: این صفحه نمایش به MLED هم  نیز معروف است در این نوع صفحه نمایش هر  پیکسلی  به صورت کاملا جداگانه به LED  های خود متصل است .
  • POLED: نوعی صفحه نمایش است که در طراحی ساخت آن به جای استفاده نمودن از شیشه از پلاستیک استفاده شده است، به همین علت  قابلیت هایی همچون  انعطاف پذیری بالا ، نازک بودن، سبک بودن و مقاومت بالا و  بیشتر به آن اضافه شد.

انواع صفحه های موبایل

 

Clear Black

 مدل دیگری از صفحه های  نمایش وجود دارد که  طرفداران خاص خود را دارد  Clear Black است. این صفحه نمایش در برخی از گوشی های  نوکیا استفاده می شود. کمپانی نوکیا به این موضوع اعتقاد دارد که  Clear Black نوع  جدیدی از نمایشگرها  نیست بلکه یک فناوری محسوب می شود.

صفحه نمایش خمیده

صفحه نمایش های  خمیده به دلیل مزایا بالا و زیبایی بی نظیر  جزو یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع صفحه نمایش میان کاربران و افراد مختلف قرار گرفته شده است. این نمونه از صفحه نمایش ها در مدل های خاصی از گوشی های هوشمند استفاده می شود.

انواع صفحه های موبایل

 

خلاصه :

با توجه به مطالبی که در این مقاله منتشر شد حالا بدون شک اطلاعاتی کلی در مورد انواع صفحه نمایش گوشی کسب کرده‌اید.
در هنگام خرید گلس حتما سعی کنید  آنرا با تاچ ال سی دی گوشی موبایلتان مقایسه کنید تا بتوانید بهترین نوع آن را از سایت جاست جانبی خریداری نمایید.

دیدگاهی در مورد “معرفی انواع صفحه های موبایل

  1. Thanks for the good article, I hope you continue to work as well.Спаситель на продажу

    1. Admin گفت:

      hello
      You ‘re welcome.

  2. distinctiveness گفت:

    distinctiveness xyandanxvurulmus.cYKYBOMVk7dz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *