تازه های اطلاعات

انواع گلس ها کدامند ؟

انواع گلس ها

انواع گلس ها کدامند ؟

ما در این مقاله قصد داریم به انواع گلس ها و مزایا و همچنین برخی از اطلاعات دیگر  اشاره کنیم پس با ما تا انتهای این مقاله همرو شوید تا اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

گلس ها یکی از مواردی هستند که می توانند گوشی ها را در برابر ضربه محافظت کنند. حال با توجه به نوع گوشی انواع مختلفی گلس وجود دارد. ما در این مقاله سعی داریم که به شما  اطلاعاتی که مرتبط با انواع گلس ها است ارائه دهیم  پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

انواع گلس کدامند؟

گلس چیست؟

گلس نوعی محافظ بسیار شفاف  برای موبایل و گوشی ها است که بر  روی صفحه نمایش می‌ چسبد و به هیچ عنوان اجازه نمی ‌دهد آسیبی  به صفحه نمایش گوشی برسد.

حتما  می ‌دانید که صفحه‌ نمایش  گوشی ها  بسیار حساس هستند و در صورت آسیب هزینه زیادی برای تعمیر آن باید بپردازیم. اگر ناگهان و ناخودآگاه گوشی از دست‌ شما بر روی زمین بیفتد و یا در کل  ضربه ‌ای به صفحه نمایش گوشی شما وارد شود احتمال آسیب دیدن آن بسیار زیاد است.

همچنین این را هم باید بگویم که استفاده کردن مداوم از گوشی باعث ایجاد خط و خش و یا ساییده شدن صفحه نمایش شما می شود پس بهترین کار استفاده از گلس ها است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا توضیحات بیشتری در ارتباط با انواع گلس ها کسب نمایید.

 

انواع گلس کدامند؟

چرا باید از گلس استفاده کنیم؟

سنسور های لمسی یا  تاچ  گوشی ها هم  بر روی صفحه نمایش هستند  که با  کوچکترین فشار یا ضربه ‌ایی  به  این سنسورها را مختل و یا خراب  می شود. ضعیف شدن تاچ گوشی باعث میشود که لمس آن تاخیر پیدا کند و این موضوع در زمان کار کردن بسیار ناراحت کننده و آزارنده است زیرا نمی توان به راحتی با گوشی کار کرد. پس اگر گوشی شما دارای گلس باشد هیچ کدام از این اتفاق ها رخ نمی دهد .  گلس ها  یک نوع  محافظ بسیار نازک و شفاف برای   صفحه نمایش گوشی  هستند  که  به راحتی بر روی صفحه نمایش گوشی  می‌چسبد و از هر نوع آسیب و خط و خش و ضربات جلوگیری می کند، همچنین وضوح آن بسیار بالا است و اگر گلس نازکی را بگیرید اصلا حس نمی کنید که بر روی گوشی خود گلس نصب کرده اید .

 

نانو گلس ضد ضربه

آیا گوشی های هوشمند 2022 نیاز به گلس دارند؟

امروز از برخی گوشی های 2022 رونمایی شده است که دارای صفحه نمایش بسیار مقاوم هستند و می توانند از افتادن خط و خش بر روی گوشی جلوگیری کنند اما تضمینی در این حرف نیست چرا که اگر گوشی از دست شما ناگهان بیفتد یا همچنین اگر یک جسم تیز به آن برخورد کند احتمال آسیب وجود دارد پس برای احتیاط هم می توان از گلس ها استفاده کرد تا گوشی شما آسیبی نبیند .   در مورد گوشی های معمولی باید بگوییم که آن ها حتما نیاز به یک گلس دارند تا از هر نوع آسیبی دور بمانند و از ایجاد خط و خش و از ایجاد شدن  ضربه های ناشی  آسیب های جدی نبیند و گوشی مورد نظرتان دچار مشکل خاصی نشود .

 انواع گلس ها گوشی

اگر شما بخواهید که  گلس  برای گوشی مورد نظرتان بخرید احتمالا مدل‌  و گزینه‌های مختلفی را خواهید دید. انواع گلس ها می تواند جنس ‌های گوناگون  و مدل‌ های مختلفی داشته باشد و این ممکن است که شما را سرگرم کند . حتی این را هم باید بگویم که نحوه نصب کردن گلس ها هم متفاوت است.

ما در کل دارای دو نوع گلس می باشیم که آن ها شامل :
  • گلس های فول یا به عبارتی دیگر تمام صفحه: این گلس طوری است که  تمام قسمت ‌های صفحه نمایش گوشی مورد نظرتان را به خوبی پوشش می‌دهد. لبه‌ و کناره های گوشی مخصوصا در این نوع  گوشی ‌هایی که لبه های خمیده ایی دارند بیشتر در معرض آسیب و  خطر هستند و گلس های  فول تا حد زیادی و می توان گفت کل  این خطرات را کاهش می‌دهد. گلس های فول در دو نوع گلس های فول چسب و و گلس های  دور چسب هستند . گلس های  فول چسب تمام قسمت ‌های آن به صفحه نمایش می‌چسبد و گلس های دور چسب فقط دورتادور آن دارای چسب است .
  • گلس های معمولی: این گلس، یک گلس ساده ایی است که معمولا تخت است و قیمت بسیار کمتری را هم  دارد . گلس های  تخت  برای گوشی‌های خمیده آنقدر  مناسب نیستند چون  تمام صفحه نمایش  را پوشش نمی‌دهد و همچنین شکل و فرم صفحه نمایش  را هم به هم می‌ریزند. اما تا حدودی مقاوم و ایمن هستند.    همچنین می توان در  کل گفت  امنیت و کارایی گلس های فول یا تمام صفحه بالاتر از گلس‌ های معمولی است.

برند هایی که  تولید کننده گلس های محافظ صفحه نمایش هستند:

ما در این قسمت از مقاله می خواهیم به برخی از برند های تولید کننده گلس ها بپردازیم و به شما بهترین برند ها را معرفی کنیم  پس همراه با ما تا انتهای این مقاله باشید .

  • X-Level
  • Nillkin
  • Zagg
  • Buff
  • IQ Shield
  • Spigen
  • Qmadix
  • Maxboost

9H Hardness یا سختی 9H

سختی H9 و یا H9 و یاH9 HARDNESS یک استانداردی  برای اندازه ‌گیری میزان   مقاومت و سختی  محافظ صفحه نمایش گوشی  وجود دارد که  به آن ASTM Hardness Scale  گفته میشود . این سختی و مقاومت  بر اساس تستی که نامش  Mohsاست به دست می‌آید. سختی 9H به این معنی است  که گلس ها  با مداد 9H هیچ مشکل و خراشی پیدا نمی‌کند. می‌ دانید که 9H تقریبا سخت ‌ترین مداد بین مداد های استاندارد است . این است آنقدر  معتبر نیست. ولی  یک نکته‌ ی بسیار  مهمی دارد و آن نکته این است که  شرکت‌ های تولیدکننده  مقدار سختی گلس ها  را تست می کنند  و این سختی برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد. از این رو  جزو پارامترهایی هست  که بهتر است که  قبل از خرید کردن گلس مورد نظر  به آن بسیار توجه داشته باشید.

گلس پرایوسی

اگر شما می خواهید که دیگران  پیام ، اطلاعات ، عکس ها ، اس ام اس هایتان را   در فضای عمومی ببینند بهتر است که از این نوع گلس ها استفاده نمایید چون در صورت استفاده شما دیگران نمی توانند صفحه نمایش گوشی شما را ببینند و یک صفحه سیاه رنگ یا کدری را می بینند و خودتان به واضحی آن را می بینید . ساختار گلس پرایوسی  به این گونه است که مسیر های نور را انتقال میدهند و باعث عدم نگاه دیگران به صفحه نمایش گوشی شما می شود و دارای بدنه بسیار مقاوم است .

آیا گلس های  ضد ضربه  وجود دارد؟

گلس‌ ها برای جلوگیری کردن  از خط و خراش ها بر روی صفحه نمایش گوشی  نصب می شود ولی  می ‌تواند از وارد شدن  ضربه ها هم جلوگیری کند.  در کل گلکسی که بتواند از ضربه جلوگیری کند و به عبارتی ضد ضربه باشد وجود ندارد ولی گلس‌ هایی وجود دارند که بتواند تا حد ممکن از ضربه ها جلوگیری کند.   ما در ادامه این مقاله می خواهیم گلس هایی را معرفی کنیم که تا حد زیادی از ضربه ها جلوگیری کند و از مقاومت زیادی برخوردار باشد پس همراه ما باشید تا بیشتر با آنها آشنا شوید و اطلاعات بیشتری کسب نمایید. گلس ‌های TPU تا حد بسیار  زیادی  آنتی‌ شوک هستند یعنی این که  دارای حالت ارتجاعی هستند و انواع ضربه ها  را دفع می کند .

نحوه نصب کردن گلس گوشی

  • نصب نمودن گلس ها بر روی گوشی کمی دشوار است و همچنین  ریزه ‌کاری‌ های خاصی  را دارا می باشد و همچنین باید به یک نوع روش خاصی نصب شود تا از افتادن حباب در زیر گلس ها جلوگیری شود اکثرا گلس های مدرن چسب دارد و نیازی به چسب نیست و راحت تر نصب می شود ولی برخی از این نوع گلس ها بدون چسب هستند و باید به آن ها چسب مخصوص  بزنید .
  • برای نصب کردن گلس  صفحه نمایش یک فضایی را پیدا کنید که دور از  گرد و غبار باشد .
  • اگر از گلس بر روی گوشی خود استفاده کرده اید می توانید به راحتی گوشی مورد نظر  خودتان  را در مقابل بخار کتری قرار دهید  تا گلس صفحه نمایش قبلی به راحتی از گوشی مورد نظرتان  جدا شود.
  • حتما به این نکته توجه کنید که قبل از چسباندن گلس جدید دست های خود را بسیار تمیز بشویید.
  • در این مرحله شما باید صفحه نمایش گوشی خود را با شیشه پاک کن یا  الکل ها یا مواد دیگر به طور کامل تمیز کنید حتما  دقت کنید که پارچه ای را  که استفاده میکنید نرم و بسیار  تمیز باشد .
  • بعد از آن شما باید گلس  را از بسته بندی خارج کنید  و با دقت بسیار  به این که باید کدام طرف بر  روی گوشی قرار بگیرد،  آن قسمت را روی صفحه نمایش گوشی خود قرار دهید  و بعد از آن بچسبانید . به این نکته هم حتما توجه داشته باشید که  دقت داشته باشید که دوربین و یا  اسپیکر ها دقیقا بر سر جای خود قرار بگیرند.
  • گاهی اوقات بعد از چسباندن گلس صفحه نمایش ، در زیر آن حباب های  هوا ایجاد می شود که بهترین روش ممکن برای از بین بردن این نوع  حباب ها استفاده کردن  از یک کارت بانکی است که با فشار دادن آن می توانید به راحتی این حباب ها را از بین ببرید ولی حواستان باشد که زیاد فشار ندهید چون باعث آسیب زدن به گوشی تان می شود .

 

انواع گلس کدامند؟

خریداران لایق بهترین ها هستند و با توجه به موارد گفته شده واضح و برهن است ،که امروزه در بازار رقابت خریداران به محافظ صفحه نمایش ضد ضربه روی آورده اند و میزان تقاضا برای این محصول را افزایش داده اند.

فروشگاه آنلاین جاست جانبی به شما کمک می کند که بهترین و با کیفیت ترین برچسب های نانو را خریداری نمایید.

نانو گلس

 

#نصب گلس #آموزش نحوه نصب گلس #گلس نانو #گلس موبایل #محافظ صفحه نمایش

دیدگاهی در مورد “انواع گلس ها کدامند ؟

  1. escort bayan گفت:

    I like it when individuals get together and share thoughts. Great website, stick with it! Bobine Alphonso Samal

    1. janebijust گفت:

      Hello my Friends
      Thank you

  2. erotik گفت:

    Pretty! This was an incredibly wonderful post. Many thanks for providing this info. Dulcie Bar Nicolas

    1. janebijust گفت:

      Hello my Friends
      Thank you

  3. Thanks for the good article, I hope you continue to work as well.Спаситель на продажу

    1. Admin گفت:

      You ‘re welcome.

  4. Hi my family member! I want to say that this post is awesome, nice written and come with approximately all significant infos. I would like to peer extra posts like this.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *